محصولات
جستجو

آبنما | اصول طراحی و ساخت آبنما
انواع طرح آبنما | جویبار | برکه | آبشار سنگی

آبنما | اصول طراحی و ساخت آبنما

آبنما | اصول طراحی و ساخت آبنما

 

آب به عنوان يکي از اساسي ترين عناصر در شکل گيري فضاهاي شهري تاثير به سزايي دارد. شناخت ويژگي هاي آب به تشخيص معيارهاي مناسب براي ارتقا کيفيت آبنماها منجر مي گردد. ويژگي هاي ذهني و بصري آب بصورت همزمان در طراحي اثرگذارند. 

جلوه هاي متفاوتي از آب در پارک ها ارائه شده که هر کدام بر اساس بخشي از ويژگي هاي آن شکل گرفته است. براي ارتقا کيفيت نمايش اين جلوه ها به اصول تاثيرگذار در به وجود آمدن ويژگي ها مانند فرم، رنگ و بافت ظرف در برگيرنده آب توجه بايد کرد. 
 
آبنما سازه ای است که در محیط درونی یا بیرونی ساختمان،پارک،مکان های تفریحی و … اجرا می شود و در آن برای آب نوعی حرکت پیش بینی می شود تا صدای ناشی از آب و حرکت زیبای آن حال و هوای فضا و محیط را تغییر دهد.و فضایی آرام بخش و طبیعی ایجاد کند. آبنماها معمولا دارای سیکل بسته آب هستند و مصرف آب در آنها فقط در حد تبخیر شدن است. آبنما ها نسبت به ابعاد فضا , محیط و سلیقه افراد با اشکال و مواد مختلف ساخته ، طراحی و نصب می شود.
 
 
آبنماها دارای انواع ، اشکال و اندازه های مختلفی هستند که متناسب با محل نصب و نوع استفاده طراحی می شوند. زمانی که صحبت از آبنما و یا آبشار صخره ای میشود اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند سنگ و قلوه سنگ و شن های صیقلی رودخانه ای هستند چون قدیمی ترین و پر کاربرد ترین نوع آبنما ، ابنما های سنگی می باشند.
 
فواره ها نیز دارای انواع مختلفی مانند جهنده ،ریزشی و پرتابی می باشند که عمدتآ این فواره ها را به وسیله نور پردازی جذاب تر و دیدنی تر می کنند.
 
اصول اساسی طراحی و ساخت اب نما ها
 
اصول اساسی که هنگام طراحی و اجراي آبنماها همیشه باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:
 
1-زیر درخت نباشد. حشرات و فضولات پرندگان و بطور کلی ذراتی که از درخت میریزد باعث آلودگی آب شده و موجب گرفتگی فیلترها و گلوگاه پمپها میگردد.
 
2 -نباید در مسیر بادهاي شدید باشد. بادهاي شدید باعث اختلال در الگوي ریزش آب آبنما شده و موجبات ریزش آب به بیرون از لبه هاي حوض اصلی را فراهم می آورد. از این رو ارتفاع ستون آب نباید بیشتر از فاصله نزدیکترین لبه حوض اصلی از فواره باشد.
 
3-عمق منبع ذخیره آب. به منظور کاهش مصرف آب وملاحظات امنیتی براي کودکان باید عمق آب تا حد امکان در سطح قابل قبولی ثابت باقی بماند.
 
4-محافظت توسط شبکه هاي آهنی: گودالها و حفرههایی که براي نصب تجهیزات آبنما در کف حوض ساخته میشوند میبایست توسط شبکه هاي آهنی پوشانده و محافظت شوند این شبکه جداي از توري هائی است که مانع عبور آشغال و اجسام مزاحم می شود.
 
 
انواع آبنماها
 

آبنماي ثابت

 
این نوع ابتدای ترین نوع آبنما میباشند که تنها یک حرکت ساده و یکنواخت را ایجاد میکند و توسط یک پمپ ثابت کنترل میشوند. اساس آبنماهاي ثابت بر نوع نازلها و فوارههاي مورد استفاده استوار است
 

آبنماي متحرك

 
این نوع بر اساس ایجاد حرکت در افکت قابل مشاهده اب استوار است و به روشهاي الکتریکی و مکانیکی امکانپذیر میباشد . در انواع مدرنتراین نوع طرحهاي ابتکاري و خاص خود نمائی می کنند.
 

آبنمای موزیکال

 
یکی از زیباترین و رویایی ترین آبنماهایی است که امروزه مطرح شده است و به راستی با عظمت و هماهنگی خود هر بیننده ای را مسحور میکند.در آبنمای موزیکال آنچه مهم است حرکات موزون آب با صوتی است که پخش می شود و این صوت هر صدایی می تواند باشد مانند صدای اذان و قرآن،موسیقی آرام یا هر گونه موسیقی کوبنده و تند و یا افکت های صداهای مختلف.در گذشته برای این نوع آبنماها هر موسیقی به صورت جداگانه برنامه نویسی می شد تا حرکات آب با موسیقی مطابقت داشته باشد اما در تکنولوژی جدید برنامه نویسی ها دقیق تر و کلی تر شده است به طوری که حرکت آب با هر موسیقی خود را به درستی تطبیق می دهد و نیازی به برنامه نویسی جداگانه برای هر نوع موسیقی خاص نیست.
 

آبنمای دیواری

 
آبنما های دیواری می تواند در سایز های کوچکتری برروی دیوار اجاره شود که نیاز به خلاقیت دارد. آبنما ها می توانند قابلیت نور پردازی داشته باشند.آبنماهای دیواری برای فضاهایی مثل استخر، روف گاردن، لابی هتل و رستوران، ویلاها مناسب  هستند، سرعت اجرای کارها دارای اهمیت می باشد استخرها بهترين مكان استفاده از آبنمای دیواری مي باشند. استخرها علاوه بر آب بندي هاي لازم و نيز فضاي لازم براي تاسيسات داراي سيستم تصفيه مناسب نيز مي باشد. با ابتکارات و خلاقیت می توان با آبنما مربوط به استخر فضای دل انگیز به وجود آورد.
 
آبنمای مدرن : آبنمای مدرن با ایجاد صدای دلنشین آب به همراه ترکیبی متناسب با نور ، بهره گیری از دکوراسیونی مدرن در گوشه ای از محل کار و یا زندگی شما را مسیر می سازد.در طراحی این قبیل آبنماها هیچگونه آبریزش به بیرون مخزن را مشاهده نخواهید کرد.و همچنین مخزن آبنماها صد در صد آب بند بوده و هیچگونه امکان نشت آب وجود ندارد.
 

آبنمای آب و آتش 

 
آب و آتش دو عنصر متضاد در این نوع نازل‌ها با یکدیگر تلفیق می‌شوند تا زیبایی را به اوج برسانند. آب از فواره به بیرون پرتاب شده و ناگهان آب که منجر به خاموشی آتش می‌شود خود آتش می‌گیرد و در طول مسیر می‌سوزد.
 
این زیبایی حاصل تفکر خلاقانه طراح و مجری این نوع نازل‌ها می‌باشد. این دو عنصر خلقت با هم یک جا جمع می‌شوند تا احساسی زیبا برای بیننده خلق کنند. این نوع نازل‌ها از جمله نازل‌های نسبتا جدید هستند که در آبنماهای موزیکال نیز استفاده می‌شوند.
 
 
با الهام گرفتن از طبیعت و تلفیق زندگی مدرن امروزی با المان های زیبای طبیعی میتوان تنش ها در محیط را کاهش داده و محیطی آرام و دلنشین ایجاد کرد. با ساخت آبنما و برکه و تکیه بر قابلیت های سمعی و بصری آب میتوان زیبایی های محیط را دو چندان کرد.
 
آبنماها با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فراز و فرود مایع زندگی انسان ( آب ) می‌توانند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از وجود انسان پاک کرده و شادی و آرامش را جایگزین خشم ، اندوه ، نگرانی و دلواپسی کنند، مخصوصا اگر در اطراف آبنماها ، آلاچیق هم تعبیه شده باشد.
 
آبنما یک المان تزئینی میباشد که با توجه به طراحی دکوراسیون داخلی و یا طراحی محوطه در محیط های داخلی و یا خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.
 
آبنما
 
 
آبنمای سنگی
 
 
آبنمای قلوه سنگ
 

 

قلوه سنگ های ممتاز صنایع سنگ هیراد بهترین آیتم برای تزئین فضای سبز ویلا، حیاط و همچنین محوطه سازی می باشند. قلوه سنگ های تزئینی هیراد کاربرد فراوانی در ساخت انواع آبنما و جویبار و برکه سنگی و بویژه در پروژه های دکوراسیون داخلی دارند.
 
انواع شن ، سنگ ریزه و قلوه سنگ تولیدی صنایع سنگ هیراد ، بعنوان یک عنصر بسیار زیبا ، ماندگار و با قابلیت فرم دهی بالا ، در پروژه های مدرن فضای سبز و انواع سبک های باغ ، همچنین در پروژه های محوطه سازی ویلا و محوطه های وسیع تجاری و کارخانجات کاربرد وسیعی پیدا کرده اند. 
 
ساخت مبلمان سنگی برای پارک ها و تزئینات سنگی در ویلا و حیاط منازل و باغچه و همچنین تزئین محوطه استخر، را می توان از کاربردهای دیگر سنگ ریزه و قلوه سنگ های تزئینی هیراد نام برد. 
 
قلوه سنگ های تزئینی هیراد با سایز های مختلف در تزئینات داخلی ساختمان کاربرد وسیعی دارند. 
 
در طرح های مدرن دکوراسیون داخلی نیز استفاده از قلوه سنگ تزئینی جهت تزئینات آشپزخانه و حمام و همچنین دکور پاسیو، فضای سبز آپارتمانی ، ساخت تراریوم و آکواریوم و تزئین گلدانها بسیار پرکاربرد هستند.
 
 
سنگ قلوه ای
 
 
 
 از نظر اندازه ، شکل ، رنگ و ماندگاری نیز انواع قلوه سنگ  و سنگ ریزه تزئینی هیراد از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در دکوراسیون بیرونی ، دکوراسیون داخلی ، محوطه سازی و فضای سبز می باشند. 
 
تزئین کناره های گذرگاه های شنی با قلوه سنگ ممتاز هیراد ، در ویلا ، باغ و  در پارک ، علاوه بر تداعی مناظر طبیعی و دلپذیر ، یک آیتم مناسب و مقرون به صرفه بجای جدول های بتنی و یا سنگ چینی با بتن است.
 
محوطه های بزرگ خاکی بخصوص در مناطق خشک و کم آب ، کانون ایجاد گرد و خاک می باشند و از طرفی منظر زیبایی ندارند. پوشاندن خاک با سنگ ریزه و تزئین آن با قلوه سنگ ، سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه ممکن می باشد .
 
 
 
 
 
صنایع سنگ هیراد تولید کننده انواع قلوه سنگ و سنگ ریزه ممتاز با رنگ های طبیعی و دانه بندی شده در سایزهای مختلف می باشد.
 
انواع قلوه سنگ سفید و رنگی صنایع سنگ هیراد با خاصیت هماهنگی با محیط و در زمانی کوتاه  و با کمترین هزینه ، فضای سبز ویلا و حیاط و باغچه شما را متحول و به اثر هنری و زیبا تبدیل می کند.
 
 
 
 
برای مشاهده جدیدترین طرح های فضای سبز و محوطه سازی و دکوراسیون داخلی و اثاثیه سنگی فضای سبز و همچنین طرح های جدید آبنما و برکه و جویبار سنگی ، بخش مقالات سایت را ملاحظه نمایید. جدیدترین ایده های طراحی که با استفاده از قلوه سنگ و سنگ ریزه ساخته و تزئین شده اند، بصورت مداوم در این بخش در حال بروز رسانی می باشد.  
 
همچنین برای دانلود جدیدترین مجله های خارجی محوطه سازی و طراحی فضای سبز و طرح های دکوراسیون داخلی می توانید به بخش دانلود سایت مراجعه بفرمایید. با دانلود رایگان مجلات تخصصی ایده های ناب و بسیار زیبا از مشهورترین طراحان فضای سبز و معماری منظر جهان را می توانید ملاحظه نمایید. 
 
 
 
تولید کننده شن ، سنگ ریزه و قلوه سنگ تزئینی ممتاز با رنگ های کاملا طبیعی و دانه بندی شده
از مرغوبترین معادن سنگ با درجه استحکام بالا
محبوبترین شن و قلوه سنگ در میان پیمانکاران و صاحبان پروژه فضای سبز و محوطه سازی و دکوراسیون داخلی
ارسال به تمامی نقاط کشور
Decorative Stone, Pebbles & Gravel
کیفیت ، استحکام ، ماندگاری و ثبات رنگ فقط با شن و قلوه سنگ ممتاز هیراد
 
تلفن دفتر مرکزی در تهران :  44604794-021
تلفن دفتر در تبریز جهت امور صادراتی  35407139-041
تهران ، صندوق پستی 14515/1185
Email: hirad.ind@gmail.com
 
 
 
قلوه سنگ| سنگ قلوه ای 
مزایای قلوه سنگ هیراد / قلوه سنگ تزئینی هیراد
 
از مهمترین مزایای قلوه سنگ هیراد / سنگ قلوه ای هیراد می توان به موارد زیر اشاره کرد :
 
قلوه سنگ هیراد / سنگ قلوه ای ممتاز هیراد بهترین آیتم بجای جدول های بتنی یا سنگ چینی با بتن ، برای مرز بندی باغچه ها و یا گذرگاه های شنی در محوطه های فضای سبز  است.
 
ارزان و مقرون به صرفه می باشد. قیمت  قلوه سنگ هیراد / سنگ قلوه ای صنایع سنگ هیراد ضمن تضمین کیفیت ، مناسب و رقابتی است.
 
اجرای آسان و سریع طرح های مدرن فضای سبز و محوطه سازی با سنگ ریزه و قلوه سنگ
 
 قلوه سنگ هیراد / سنگ قلوه ای و سنگریزه تولیدی صنایع سنگ هیراد بصورت بسته بندی شده عرضه می شود. لذا امکان خرید و حمل سنگریزه و قلوه سنگ با رنگ های متفاوت در یک بار وجود دارد.
 
حمل و نقل آسان و ارزان با تعرفه دولتی
 
 قلوه سنگ / سنگ قلوه ای هیراد با رنگ های طبیعی ثابت با ماندگاری ده ها سال 
 
سازگاری با شرایط سخت آب و هوایی گرمسیرو سردسیر کشور
 
زیبا در تمامی فصول سال

آبنما,آبنما صخره ای,آبنما های خانگی,آبنمای دیواری,آبنمای سنگی,آبنمای خانگی,ابنما,,آبنما,آبنما خانگی,آبنما شیشه ای,آبنمای سنگی,آبنما موزیکال,آبنمای دیواری,آبنما خانگی کوچک,آبنما استخری,آبنما ارزان,آبنما ایستاده,آبنما آپارتمانی,آبنما آماده,آبنما با سنگ,آبنما برای باغ,آبنما برای حیاط,آبنما باغچه,آبنما با سنگ رودخانه,آبنما با کوزه,آبنما برای پاسیو,آبنما پلی استر,آبنما پيش ساخته,آبنما پله ای,آبنما پارکی,آبنما پاسیو,آبنما پلاستیکی,آبنما پشت بام,آبنما پردهای,پل آبنما,آبنما تهران,آبنما تزئینی منزل,آبنما تراس,آبنما تراریوم,آبنما تزئینی خانگی,آبنما تزیینی برای منزل,آبنما تالار,آبنما ثابت,آبنمای ثابت,آبنما جدید,آبنما جهت باغ,آبنما جادویی,آبنما جالب,جزئیات آبنما,آبنمای جاده,جدیدترین آبنما,آبنما چند طبقه,آبنما چوبی,آبنما چیدانه,آبنما چینی,آبنما چراغ دار,آبنما چرخشی,آبنما حیاط,آبنما حوض,آبنما حیاط کوچک,آبنما حوضی,آبنما حبابدار,آبنما حباب ساز,آبنما حیاطی,آبنما حوضچه ای,آبنما خانگی قیمت,آبنما خانگی سنگی,آبنما خشک,آبنما خانگی ارزان,آبنما در منزل,آبنما دست دوم,آبنما در خانه,آبنما دکوری,آبنما در باغچه,آبنما روی دیوار,آبنما روف گاردن,آبنما رومیزی قیمت,آبنما ریسه ای,آبنما روی شیشه,آبنما رستوران,آبنما زیبا سازی,آبنماهای زیبای خانگی,آبنمای زیر سطحی,آبنما ژاپنی,آبنمای ژاپنی,آبنما در باغ ژاپنی,آبنما سنگی باغ,آبنما ساده,آبنما سنگ,آبنما سنگی قیمت,آبنما صخره ایی,آبنما صخره ای خانگی,آبنما صخره,آبنما صنعتی,آبنما صخره ای مشهد,آبنماهای صخره ای,صدای آبنما,آبنما طرح سنگ,آبنما طبیعی,آبنما طرح چوب,آبنما طبقاتی,آبنما طبقه ای,آبنما طراحی,آبنما عکس,عکس آبنما داخل منزل,عکس آبنما های زیبا,عکس آبنما سنگی,عکس آبنما خانگی,عکس آبنما دیواری,عکسهای آبنما,آبنما فروشی,آبنما قلوه سنگی,آبنما قشنگ,آبنما قابل حمل,آبنما قیمت مناسب,آبنما کوچک,آبنما کف خشک,آبنما کوزه ای,آبنما کنار استخر,آبنما کامپوزیت,آبنما گرداب,آبنما گلخانه ای,آبنما گلخانه,آبنما گلدانی,آبنما گوشه,آبنما لابی,آبنما لالجین,آبنما لاکچری,آبنما لیزری,آبنما لوکس,لوازم آبنما,آبنما مجسمه,آبنما مصنوعی,آبنما مدرن خانگی,آبنما ویلا,آبنما و حوض,آبنما و فواره,آبنما وسط باغچه,آبنما و باغچه,آبنما ویلایی,آبنما و حوضچه,آبنما و برکه,آبنما و آلاچیق حیاط,آبنما ویلا باغ,آبنماهای مدرن,آبنما های زیبا,آبنما های خانگی,آبنماهای سنگی,آبنمای خانگی,آبنمای کوچک

 

 

 
آبنما,اصول طراحی و ساخت آبنما,آبنماي ثابت,آبنماي متحرك,آبنمای موزیکال,آبنمای دیواری,آبنمای آب و آتش,