محصولات
جستجو

شن و ماسه طبیعی | شن و ماسه شکسته
شن و ماسه | منابع تهیه شن و ماسه | شن و ماسه شکسته | ابعاد شن و ماسه

شن و ماسه طبیعی | شن و ماسه شکسته

شن و ماسه طبیعی | شن و ماسه شکسته

 
 
درکارخانه های تهیه شن و ماسه معمولاً دو نوع شن و ماسه تهیه می شود:
 
 

1- شن وماسه طبیعی

2- شن وماسه شکسته

 
 
 
شن و ماسه طبيعي:
 
 
هر سال پس از فصل بارندگي و طغيان رودخانه‌ها مقدار زيادي شن و ماسه در بستر رودخانه باقي مي‌ماند كه پس از كم شدن آب رودخانه‌ها اين منابع در دسترس قرار مي‌گيرد و اين ماسه‌ها را پس از شستن و سرند كردن مورد استفاده قرار مي‌دهند. این شن وماسه دارای دانه ی گرد بوده و حالتی طبیعی دارد.
 
 
 
شن و ماسه شکسته:
 
 
نوع دوم شن و ماسه شکسته است، که از خرد کردن قطعات بزرگ سنگ در درون سنگ شکن و دانه بندی شن و ماسه توسط سرندهای مختلف طبق نیاز مصرف کننده یا استاندارد تهیه می شود.
 
حاشیه این شن و ماسه زاویه دار بوده و در تهیه انواع بتن مصرف دارند. در کارگاههای تهیه شن و ماسه مواد اولیه از بستر رودخانه توسط لودر جمع آوری شده در مجاورت محل کارگاه انباشته می شوند، مواد اولیه توسط لودر داخل یک قیف ریخته شده که در انتهای قیف یک تغذیه کننده بر حسب میزان کشش دستگاهها ، مواد اولیه را به خط تولید تغذیه می نماید. 
 
 
مواد اولیه توسط یک تسمه نقاله به درون سرندهای اولیه ریخته می شوند و در این قسمت به اندازه مختلف بادامی،شن و ماسه توسط سرندهای مختلف دانه بندی شده؛ مواد باقی مانده بر روی هر سرند توسط یک تسمه نقاله به محل ذخیره منتقل می شود.مواد بالاتر از اندازههای مورد نیاز یا استاندارد توسط یک تسمه نقاله دیگر به درون سنگ شکن هدایت شده و بعد از خرد شدن به سرندهای دیگر منتقل شده و بر حسب اندازه جدا می شوند که این شن و ماسه همان شن و ماسه شکسته است. در صورتی که مواد تولید شده یا بخشی از آنها دارای مقادیری رس باشد لازم است قبل از مصرف، مواد اولیه تولید شده درون دستگاه شن شویي شسته شده ورس های چسبنده به دانه ها زدوده شوند.
 
 

تفاوت شن و ماسه طبیعی و شکسته

 
 
با توجه به اینکه شن و ماسه طبیعی از روی هم غلتیدن تکه های سنگ در اثر جریان آب رودخانه و خرد شدن آنها تولید می شود و ممکن است راهی طولانی را با سنگ های دیگر در بستر رودخانه طی نماید ( تقریباً قطعه سنگهای درشتر مانند آسیاب ساچمه ای نسبت به قطعات ریزتر عمل می نماید ) در نتیجه دانه های شن و ماسه حاصل از جریان آب رودخانه گرد گوشه بوده در صورتیکه دانه های شن و ماسه شکسته تیز گوشه است. 
 
 
دانه های گرد گوشه به علت آن که سطح آن ها صیقلی می باشد دارای اصطکاک داخلی کمتری بوده و بهتر می لغزد و در بتون ریزی نیز روی همدیگر لغزیده و قالب را پر می کند.در صورتیکه شن و ماسه شکسته به علت تیز گوشه بودن ، اصطکاک داخلی بالایی بین دانه ها وجود دارد و دارای لغزندگی مناسب به روی هم نیست. دانه های شکسته به علت همین اصطکاک داخلی زیاد و تیز گوشه بودن در راه سازی ، در قسمت روسازی راه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 
 امرزه در تهیه بتن ها دامنه گسترده ای از مواد طبیعی و مصنوعی بکار گرفته می شوند. از این رو شن و ماسه طبیعی بهترین و پر مصرف ترین مصالح است. مصالح دانه ای بکار گرفته شده در بتن دردرجه اول شن و ماسه طبیعی و پس از آن سنگ شکسته یا مخلوطی از آنها است.
 
 
در بتون ریزی اگر از مصالح شکسته استفاده شود برای جابجایی بتون در قالب و پرکردن تمام زوایای آن باید دقت بیشتری به عمل آورد. ولی در این نوع مصالح، قطعه ریخته شده در شرایط مساوی دارای مقاومت فشارشی وکششی بیشتری نسبت به شن و ماسه طبیعی می باشد.
 
 

شن و ماسه طبیعی دارای مواد اضافی فراوانی از جمله چوب زغال و سایر مواد آلی می باشد که کلیه آنها برای قطعات بتونی و ملات مضر است و مهم تر از همه شن وماسه طبیعی به مقدار زیادی،دارای دانه های ریزترمی باشد که اصطلاحاً به آن خاک می گویند که اگر درصد این دانه های عبوری از الک 200 میکرون با توجه به نوع بتن بر طبق استاندارد ملی از 3 یا 5 درصد در ماسه زیادتر باشد بصورت فیلم نازکی روی دانه را پوشانیده و مانع اتصال آن با سیمان و در نتیجه با دانه مجاور می گردد که این خود موجب تضعیف قطعه بتونی خواهد بود.برای جلوگیری از این عیب باید شن وماسه طبیعی دو یا سه بار با آب شسته شود.

 
 
 
شن و ماسه
 
 
اشند . 
 
 
 
شن و ماسه
 
 
 
 
تولید کننده شن ، سنگ ریزه و قلوه سنگ تزئینی ممتاز با رنگ های کاملا طبیعی و دانه بندی شده
از مرغوبترین معادن سنگ با درجه استحکام بالا
محبوبترین شن و قلوه سنگ در میان پیمانکاران و صاحبان پروژه فضای سبز و محوطه سازی و دکوراسیون داخلی
ارسال به تمامی نقاط کشور
Decorative Stone, Pebbles & Gravel
کیفیت ، استحکام ، ماندگاری و ثبات رنگ فقط با شن و قلوه سنگ ممتاز هیراد
 
تلفن دفتر مرکزی در تهران :  44604794-021
تلفن دفتر در تبریز جهت امور صادراتی  35407139-041
تهران ، صندوق پستی 14515/1185
www.hiradsang.com
Email: hirad.ind@gmail.com
 
 
دانه بندی شن سفید ،( سایز بندی ) مطابق تصویر زیر می باشد
 
شن تزئینی
 
 
شن | سنگ ریزه
مزایای شن / سنگ ریزه  تزئینی هیراد
 
از مهمترین مزایای شن/ سنگ ریزه هیراد می توان به موارد زیر اشاره کرد :
 
شن و سنگ ریزه ممتاز هیراد بهترین پوشش خاک به جای چمن ، بتن و یا اسفالت بخصوص در مناطق خشک و کم آب است
 
ارزان و مقرون به صرفه می باشد. قیمت شن و سنگریزه صنایع سنگ هیراد ضمن تضمین کیفیت ، مناسب و رقابتی است
 
اجرای آسان و سریع طرح های مدرن فضای سبز و محوطه سازی با شن و سنگریزه و قلوه سنگ
 
شن و سنگریزه تولیدی صنایع سنگ هیراد بصورت بسته بندی شده عرضه می شود. لذا امکان خرید و حمل شن / سنگریزه با رنگ های متفاوت در یک بار وجود دارد
 
حمل و نقل آسان و ارزان با تعرفه دولتی
 
کیفیت عالی شن و سنگ ریزه با رنگ های طبیعی ثابت با ماندگاری ده ها سال 
 
سازگاری با شرایط سخت آب و هوایی گرمسیرو سردسیر کشور
 
زیبا در تمامی فصول سال
 
 

 

شن و ماسه طبیعی،شن و ماسه شکسته