محصولات
جستجو

ماسه ملاتی
شن و ماسه | منابع تهیه شن و ماسه | شن و ماسه شکسته | ابعاد شن و ماسه

ماسه ملاتی

ماسه ملاتی

 
 

عمده ترين ماسه تهيه شده در کارخانه هاي تهيه شن و ماسه صرف بتون مي شود و قسمت کمتر آن صرف تهيه ملات مي گردد. بزرگي دانه هاي مصرف شده در ملات با توجه به ضخامت ملاتي که زير فرش موزائيک يا سنگ و يا روي آجر چيني ديوار مي کشند متفاوت است مثلاً براي مصرف ملات در آجر چيني بصورت گري بزرگ بزرگترين دانه مصرف شده در ملات مي تواند تا 6 ميليمتر هم باشد.

 
 

ولي باري آجر چيني در نماسازي که ضخامت ملات در حدود 8 ميليمتر است بزرگترين دانه هاي مصرف شده نمي تواند از حدود 4 ميليمتر بيشتر باشد بهرحال بزرگي بزرگترين دانه ماسه براي ملات و نماسازي نبايد از نصف کلفتي لايه ملات که روي آجر مي کشند بيشتر باشد و براي دوغاب پشت کاشي کاري و سنگ کاري نيز بايد از دانه هاي ريزتر استفاده نمود تا اين دانه ها بتوانند همراه دوغاب سيمان به داخل بدنه سنگ با سيمان نفوذ کرده و موجب چسباندن آن به ديوار بشود (دانه هاي درشت تر با توجه به خاصيت مکندگي سنگ و کاشي به داخل آن نفوذ نمي کند).

 
 

در حدود 35 تا 40 درصد حجم ماسه هاي ملاتي را هوا تشکيل مي دهد که قسمتي از اين هوا بايد پس از مخلوط شدن ماسه با سيمان بوسيله گرد سيمان اشغال شده و در نتيجه وزن مخصوص ملات بالا رود و موجب يکپارچه شدن ملات و آجر روي آن بشود. اگر مقدار ريزدانه هاي داخل سيمان (خاک) از مقدار معيني بيشتر باشد (در حدود 3 تا 4 درصد) اين ريزدانه ها دور دانه هاي ماسه را گرفته و مانع آن مي شود که دور دانه با سيمان گرفته شده و به دانه مجاور بچسبد در نتيجه باعث پوکي ملات مي گردد. البته همانطوريکه گفته شد ماسه کاملاً شسته و مناسب براي ملات به نسبت ماسه اي که داراي ريزدانه بيشتري باشد کمتر شکل پذير بوده و پهن کردن آن روي ديوار با زير فرش کف احتياج به نيروي بيشتري دارد و در نتيجه اين ماسه مورد قبول کارگران ساختماني نمي باشد. لذا براي مصرف اينگونه ماسه ها کارگران ساختماني از سيمان بيشتري استفاده مي نمايند تا کم بود ريز دانه هاي ملات را بوسيله سيمان تأمين نموده و ملات شکل پذيرتري بدست آورند

 
 
اکنون به موضوع ساخت ملات هاي سيمان و مصرف آن در قسمت هاي مختلف ساختمان اشاره مي کنيم
 

1. ملات ماسه سيمان:

 
اين ملات که يکي از مرغوب ترين نوع ملات در ساختمان مي باشد بايد با ماسه شکسته و يا ماسه رودخانه اي کاملاً شسته تهيه شود مقدار سيمان مصرفي در اين نوع ملات بين 300 الي 600 کيلو گرم در متر مکعب مي باشد زيرا سطح مخصوص ماسه به کار رفته نسبت به شن و ماسه در بتن بيشتر بوده و از طرفي سيمان بايد مانند قشر نازکي دور تمام دانه ها قرار گرفته و باعث چسپيدن آن ها به يکديگر بشود لذا مقدار سيمان مصرفي در ملات بيشر از مقدار سيمان مصرفي در بتن مي باشد. از اين ملات مي توان در اکثر قسمت هاي ساختمان استفاده نمود.
 
 
2. ملات ماسه سيمان آهک:
 
به اين نوع ملات با تارد و يا حرامزاده مي گويند ماسه ي اين نوع ملات مي تواند از نوع ماسه ي رودخانه اي بوده و چند درصدي هم خاک داشته باشد. براي ساختن اين ملات بايد در حدود 100 تا 150 کيلو گرم سيمان و 150 تا 200 کيلو گرم آهک در متر مکعب ماسه مصرف نمود. اين ملات بيشتر در ديوار سازي و آجر کاري مصرف مي شود. البته اين ملات را به دليل وجود آهک نمي توان براي مکان هايي که با قير در تماس مي باشد مصرف نمود زيرا آهک قير را فاسد مي نمايد.
 
 

3. ملات دوغاب سيمان:

 
اين نوع ملات به دو صورت ساخته مي شود الف: بدون ماسه ب: با استفاده از ماسه. طريقه استفاده آن به قرار زير است ابتدا سيمان را به مقدار نياز تهيه کرده و چنانچه زبر باشد آن را از الک ريز مي گذارنند سپس ظرفي را پر از آب کرده آن گاه با استفاده از کمچه سيمان را کم کم وارد آب کرده و با تکه چوبي آن را به هم مي زنند. اين کار را آن قدر ادامه مي دهيم تا ملات حالت دوغاب به خود بگيرد از اين ملات بيشتر براي درزبندي و مسدود کردن سوراخ هاي ريز حوضچه ها- استخر- رويه کارهاي سيماني دوغاب ريزي بين آجر و غيره استفاده مي شود. طريقه دوغاب ماسه سيمان هم شبيه دوغاب بدون ماسه است با اين تفاوت که در اين جا به اندازه مقدار سيمان مصرفي از ماسه خيلي نرم که از الک عبور داده ايم استفاده کرده، ابتدا ماسه و سيمان را خوب به طور خشکه مي کنيم سپس کم کم وارد آب کرده و به هم مي زنيم تا ملات دوغاب ماسه سيمان بدست آيد.
 
 

4. ملات سيمان با ماسه دريا :

 
اين نوع ماسه که در کنار ساحل دريا يافت مي شود از جنس ماسه معمولي نبوده بلکه از جمع شدن پوسته آهکي موجودات و جانوران دريايي مثل حلزون ها، خرچنگ ها و صدف ها پس از، از بين رفتن آن ها توسط امواج دريا به کناره ساحل آورده شده و به مرور زمان خرد و شکسته و فرسوده شده و تبديل به ماسه آهکي ريز مي شود که حتي سطح آن ها به اندازه ي کمتر از يک صدم ميلي متر مي رسد اين ماسه به دليل نداشتن خاک در نوع خود يکي از ماسه هاي مرغوب به شمار مي رود زيرا توسط آب دريا شسته شده و گل و لاي آن ها گرفته مي شود تنها عيب آن اين است که به جهت وجود نمک هاي حاصل از آب دريا اين ماسه داراي نمک بوده و شور مي باشد و براي استفاده مي بايست به وسيله آب آن را شست تا نمک هاي آن گرفته شده سپس با سيمان مخلوط نمود با اين روش مي توان يکي از بهترين ملاتهاي سيماني تهيه کرد که براي اندود کاري سطوح ساختمان- صيقل کاري و حتي براي عايق بندي پشت بام از آن استفاده مي شود. مقداري سيمان مصرفي براي اين نوع ملات 250 تا 500 کيلو گرم بسته به نوع کار در متر مکعب مي باشد طرز تهيه آن به اين صورت است که ابتدا مقداري معين سيمان را روي ماسه ريخته و سپس آنقدر آن را ورز مي دهند تا خوب مخلوط شود آنگاه آن را به صورت حوضچه ي گردي در آورده و وسط آن آب ريخته مي شود و پس از چند دقيقه به حال خود نگه مي داريم تا آب جذب شود آن موقع توسط بيل مخلوط مي کنيم تا ذرات سيمان خوب به تمام سطوح ماسه چسپيده و به صورت خمير در آيد سپس آن را مورد استفاده قرار مي دهيم
 
 

5. ملات بتن:

 
بتون يک مصالح ساختماني است. ملاتي مصنوعي است که از مخلوط شن و ماسه و سيمان و آب تشکيل مي گردد، بنا به اهميت و جايگاه اين مصالح که امروزه در اکثر کارهاي ساختماني و سازه هاي مختلف به کار مي رود به شرح آن مفصلاً در شماره آينده نشريه مي پردازيم.
 
به طور کلي ملات هايي که در آن سيمان به کار رفته پس از مصرف بايد تا چند روز حداقل 3 الي 4 مرتبه آب پاشي نمود تا يک باره ملات خشک نگردد و به اصطلاح نسوزد زيرا در غير اين صورت به سرعت آب ملات خشک شده و در نتيجه فعل و انفعالات شيميايي سيمان جهت سخت شدن ملات متوقف مي گردد و به صورت جسمي جدا از هم در مي آيد که به آن ملات سوخته مي گويند. هيچ يک از ملات ها مخصوصاً ملات هاي سيماني نبايد در حرارت هاي کمتر از صفر درجه مصرف شود زيرا در اين صورت آب موجود در ملات يخ بسته و فعل و انفعالات شيميايي در سيمان انجام نمي شود در نتيجه ملات خودگيري خود را انجام نداده و سخت نمي شود.
 
در خصوص مصرف سيمان امروزه در اکثر کارهاي ساختماني جهت اجراي ساختمان از اين مصالح به وفور استفاده مي شود. به طور کلي مي توان گفت کمتر جاي ساختمان است که از سيمان استفاده نشود در زير به بعضي از مصرف سيمان در ساختمان اشاره مي شود. اجراي کارهاي بتوني- اجراي بتون مِگر که براي تسطيح کف پي و جلو گيري از تماس مستقيم بتون اصلي با خاک به کار مي رود- سفت کاري ساختمان- قشر ماسه سيمان زير و روي عايق بندي پي ملات بين آجر چيني- پر کردن فضاي خالي زير صفحه ي بيس پليت- ساخت بالشتک بتوني يا زير سري تير آهن سقف- اندود کاري ديوارها- کف سازي- چسپاندن کاشي و سراميک- شيب بندي بام- نما کاري سيماني- ساخت تيرچه و مصالح ساختماني- کُرم بندي- نصب سنگ قرنيز- پر کردن درز بين آجرنما و ده ها مصارف ديگر. ادامه دارد.
 
 
 
ماسه ملاتی
 
 
 
 
 
شن و ماسه
 
 
 
 
تولید کننده شن ، سنگ ریزه و قلوه سنگ تزئینی ممتاز با رنگ های کاملا طبیعی و دانه بندی شده
از مرغوبترین معادن سنگ با درجه استحکام بالا
محبوبترین شن و قلوه سنگ در میان پیمانکاران و صاحبان پروژه فضای سبز و محوطه سازی و دکوراسیون داخلی
ارسال به تمامی نقاط کشور
Decorative Stone, Pebbles & Gravel
کیفیت ، استحکام ، ماندگاری و ثبات رنگ فقط با شن و قلوه سنگ ممتاز هیراد
 
تلفن دفتر مرکزی در تهران :  44604794-021
تلفن دفتر در تبریز جهت امور صادراتی  35407139-041
تهران ، صندوق پستی 14515/1185
www.hiradsang.com
Email: hirad.ind@gmail.com
 
 
دانه بندی شن سفید ،( سایز بندی ) مطابق تصویر زیر می باشد
 
شن تزئینی
 
 
شن | سنگ ریزه
مزایای شن / سنگ ریزه  تزئینی هیراد
 
از مهمترین مزایای شن/ سنگ ریزه هیراد می توان به موارد زیر اشاره کرد :
 
شن و سنگ ریزه ممتاز هیراد بهترین پوشش خاک به جای چمن ، بتن و یا اسفالت بخصوص در مناطق خشک و کم آب است
 
ارزان و مقرون به صرفه می باشد. قیمت شن و سنگریزه صنایع سنگ هیراد ضمن تضمین کیفیت ، مناسب و رقابتی است
 
اجرای آسان و سریع طرح های مدرن فضای سبز و محوطه سازی با شن و سنگریزه و قلوه سنگ
 
شن و سنگریزه تولیدی صنایع سنگ هیراد بصورت بسته بندی شده عرضه می شود. لذا امکان خرید و حمل شن / سنگریزه با رنگ های متفاوت در یک بار وجود دارد
 
حمل و نقل آسان و ارزان با تعرفه دولتی
 
کیفیت عالی شن و سنگ ریزه با رنگ های طبیعی ثابت با ماندگاری ده ها سال 
 
سازگاری با شرایط سخت آب و هوایی گرمسیرو سردسیر کشور
 
زیبا در تمامی فصول سال
 
 
 
ماسه ملاتی,ملات ماسه سيمان,ملات ماسه سيمان آهک,ملات دوغاب سيمان,ملات سيمان با ماسه دريا,ملات بتن,